User login

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021

EDITORIAL

Πώς δημιουργείτε ένα περιοδικό μόδας σε αυτές τις αβέβαιες στιγμές; Κάπως, έτσι!

Αυτή η επιστολή του συντάκτη για το τεύχος του Δεκεμβρίου γράφτηκε την 22η ημέρα της αυτο- απομόνωσης, καθώς περνάμε όλοι μας, διαφορετικά συναισθήματα, καθημερινά. Από την παθητική αποδοχή έως την ανίκανη απογοήτευση και από την οργή στο άγχος. Διάβασα ένα όμορφο κομμάτι του Garrett M. Graff in The Atlantic πριν από μερικές εβδομάδες στο οποίο έγραψε: "Είναι ειρωνικό, αλλά το πιο απομονωμένο πράγμα που έχουν κάνει οι περισσότεροι από εμάς είναι, σχεδόν σίγουρα, η πιο συλλογική εμπειρία που είχαμε ποτέ στις ζωές μας." Και μέσα σε αυτή την καινούργια κατάσταση, η αυθεντικότητα με οδηγό την δημιουργία, συνέχισε να κάνει αυτό που ξέρει καλά: Να μην γίνει ένα με την μάζα!

Όχι! Δεν θα γίνουμε φτηνά τηλεοπτικά προϊόντα, γιατί κάποιες αξίες δεν αλλάζουν! Έτσι, και οι αξίες των ανθρώπων της μόδας, που απλά προσαρμόζονται σε ότι καινούργιο, σε ότι αβέβαιο, και γίνονται ΕΝΑ με αυτό, δημιουργώντας μια καινούργια εικόνα! Μια εικόνα, από έναν κόσμο που φαίνεται μακριά τώρα, μέσα από τους τοίχους του σπιτιού μας, αλλά μας θυμίζει επίσης το μεγαλείο, την ομορφιά, και μια ζωή που πάντα λαχταρούμε να επιστρέψουμε!


 

KINA

'Ενα χρόνο μετά την πανδημία η ανάπτυξη ξεκινά από την Κίνα!

 

Ενα χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, η κινεζική οικονομία μοιάζει να ανακάμπτει με σταθερό βήμα και  με αιχμή του δόρατος της εξαγωγές, παρά το γεγονός ότι οι εμπορικοί της εταίροι βρίσκονται ακόμα σε δεινή οικονομική θέση. Επιπλέον ανακάμπτει σε μια συγκυρία κατά την οποία με τον μεγαλύτερο εταίρο της, τις ΗΠΑ η Κίνα βρίσκεται σε εμπορικό πόλεμο.

Η κινεζική ήταν η μοναδική μεγάλη οικονομία στον κόσμο που κατάφερε να κλείσει το 2020 με θετικό πρόσημο ανάπτυξης, έστω και το χαμηλότερο από το 1976 (2,3%). Για το 2021 όχι μόνο το Πεκίνο αλλά και οι δυτικοί αναλυτές προβλέπουν θεαματική επιτάχυνση της ανάπτυξης στο 8,4% σύμφωνα με έρευνα του Reuters. Το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς που έφυγε η ανάπτυξη, σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Στατιστικών Μελετών της Κίνας ήταν 6,5%. Εντυπωσιακή εξέλιξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι το πρώτο τρίμηνο είχε καταγραφεί ύφεση 6,8%.

Η οικονομική απογείωση της χώρας, που όπως όλα δείχνουν, διατηρεί υπό έλεγχο την Covid-19, αποδίδεται στις εξαγωγές, κάτι που εκτίναξε την βιομηχανική παραγωγή κατά 7,3% υψηλότερα τον Δεκέμβριο σε ετήσια βάση -είναι το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφεται από τον Μάρτιο του 2019. Αντίθετα η ιδιωτική κατανάλωση μειώθηκε κατά 3,9% συνολικά το 2020 -ήταν η πρώτη χρονιά από το 1968 που μειώθηκαν οι λιανικές πωλήσεις στη χώρα.

Τους τελευταίους μήνες η ιδιωτική κατανάλωση στην Κίνα ενισχύεται. Αλλά οι δισταγμοί των... 1,4 δισεκατομμυρίων κινέζων καταναλωτών είναι ακόμα φανεροί. Αποτυπώνονται στην επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των λιανικών πωλήσεων στο 4,6% τον  Δεκέμβριο από  5% που ήταν τον Νοέμβριο. Ειδικότερα, τον τελευταίο μήνα του έτους μειώθηκαν οι πωλήσεις ενδυμάτων, καλλυντικών, τηλεπικοινωνιακών συσκευών και αυτοκινήτων.

Ασφαλώς υπάρχει πάγια επιφυλακτικότητα για την ακρίβεια των μετρήσεων των οικονομικών μεγεθών στην Κίνα -δεν είναι μόνο τα greek statistics που έχουν αμφισβητηθεί τις τελευταίες δεκαετίες διεθνώς, παρότι ουδέποτε κινέζοι αξιωματούχοι κατήγγειλαν ως πλαστά στοιχεία της πατρίδας τους. Όπως, όμως σημειώνει η αναλύτρια του BBC Καρίσμα Βαζουανί «η ουσία όταν εξετάζει κανείς τα οικονομικά στοιχεία της Κίνας δεν είναι η ακρίβεια τους αυτή καθαυτή όσο οι τάσεις που αυτά καταγράφουν».

Παρά την επιστροφή της Κίνας σε τροχιά ανάπτυξης, πάντως, η νομενκλατούρα του Πεκίνου ανήγγειλε την περασμένη Τρίτη την πρόθεση της να συνεχίσει να στηρίζει την οικονομία, πρωτίστως  μέσω των δημοσίων επενδύσεων, «θα φροντίσουμε να διατηρήσει η οικονομία τον βηματισμό που ανέκτησε τους τελευταίους μήνες εφαρμόζοντας πολιτικές που θα επιτρέψουν σε κάθε οικονομική συνιστώσα και σε κάθε κλάδο να ενδυναμωθούν και να αποκαταστήσουν μια σταθερή αναπτυξιακή πορεία» τόνισε σε συνέντευξη Τύπυ ο Γιαν Πενγκτσένγκ, διευθυντής του Γενικού Γραφείου της Εθνικής Επιτροπής, Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων. Ο κινέζος αξιωματούχος διευκρίνισε ότι «πρώτη προτεραιότητα ενδυνάμωσης είναι ο κλάδος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων,που δυσκολεύονται περισσότερο να βρούν τους προ Covid-19  οικονομικούς ρυθμούς τους».


ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Άς αναλογιστούμε τις αλλαγές του Τουρισμού μετά την πανδημία

Η Ευρώπη ψάχνει  να βρεί τον βηματισμό της για το πώς θα αξιοποιηθεί το όπλο των εμβολίων που θα φέρουν την άνοιξη στον ευρωπαικό τουρισμό στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021.

Η πανδημία δίνει τη δυνατότητα «να θέσουμε τη σωστή βάση για το τι θέλουμε την επόμενη μέρα για τον ελληνικό τουρισμό, με τις νέες επενδύσεις να βασίζονται στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα και να εκλείψουν τα φαινόμενα τύπου “είδα φως και μπήκα” που παρατηρήθηκαν την περίοδο ως και πρίν το ξέσπασμα της πανδημίας» όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός.

Ο  ΣΕΤΕ θέτει σε πρώτο πλάνο συνολικά το θέμα των υποδομών στη χώρα μας, «δεδομένου ότι η Ελλάδα ανταγωνίζεται κατά κύριο λόγο ώριμους τουριστικούς προορισμούς σε ανεπτυγμένες ευρωπαικές χώρες της Μεσογείου και δευτερευόντως άλλους μεσογειακούς προορισμούς, όπως Τουρκία και Αίγυπτος. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την κατάταξη του World Economic Forum ως προς την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας σχετικά με τη διάσταση των υποδομών, η Ελλάδα κατέχει την 37η θέση και υπολείπεται  σημαντικά έναντι ανταγωνιστικών χωρών στον τουρισμό (ενδεικτικά: Ισπανία 7η, Ιταλία 18η, Πορτογαλία 21η). Απο την άλλη πλευρά, ο τουρισμός, επίσης, είναι από τους ελάχιστους κλάδους όπου η Ελλάδα πρωταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο -το τουριστικό brand της χώρας είναι το πέμπτο σημαντικότερο παγκοσμίως- και η διεθνής ανταγωνιστικότητα μας στον τομέα  του τουρισμού (στην 25η θέση) υπερτερεί σαφώς της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της ως προς το σύνολο της οικονομίας (59η)».

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στις προτάσεις των ξενοδόχων για την επόμενη μέρα περιλαμβάνονται κίνητρα για πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης στα ξενοδοχεία του ορεινού όγκου που μπορεί να φτάνουν έως και το 80% του κόστους και 60% για ξενοδοχεία πόλεως σε αστικά κέντρα ανά την Ελλάδα. Επισημαίνεται εδώ ότι, πέραν της μείωσης τζίρου κατά 78% πέρυσι μόλις στο 1,83 δις. ευρώ από 8,36 δις το 2019, ο ανείσπρακτος τζίρος του 2020 και η μείωση των προκαταβολών για τη σεζόν του 2021 φέρνει  τους ξενοδόχους με μείον 900 εκατ. ευρώ στη ρευστότητα με το “καλημέρα” του 2021. Αρκεί να αναφερθεί ότι αυτή τη στιγμή οι προκαταβολές του 2021 είναι μόλις στα 124 εκ. ευρώ από 744 εκ. που ήταν όπου μεταφράζεται  σε απώλειες 620 εκ. ευρώ.

Ο επικεφαλής του ΞΕΕ  αναφέρει χαρακτηριστικά  ότι στη φάση που βρίσκεται  η αγορά αυτή τη στιγμή προβλέψεις δεν μπορούν να γίνουν από τη στιγμή που ο πρώτος λόγος ανήκει στους λοιμωξιολόγους και ο τουριστικός τομέας απλά ακολουθεί. Ούτως ή άλλως, ακόμη και κεντρικά,από Βρυξέλλες, η σύσταση είναι «όλες μη ουσιώδεις μετακινήσεις να αποθαρρύνονται έντονα έως ότου βελτιωθεί σημαντικά η επιδημιολογική κατάσταση».

Τα εμβόλια, όπως είναι εύλογο, έχουν κομβικό κομμάτι στην όλη συζήτηση γύρω από την επανεκκίνηση των ταξιδιών στην Ευρώπη.

Καταρχάς,στις βασικές δράσεις για ένα ενιαίο μέτωπο καταπολέμησης της νόσου COVID-19, η Κομισιόν ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα συνεργαστεί με τις εταιρείες «με σκοπό την αξιοποίηση του δυναμικού Ε.Ε για την αύξηση της ικανότητας παρασκευής εμβολίων στο μέγιστο». Επιπλέον η Επιτροπή καλεί τώρα τα κράτη-μέλη να επιταχύνουν τη διενέργεια εμβολιασμών σε ολόκληρη την Ε.Ε. ώστε έως το καλοκαίρι του 2021 να έχουν εμβολιάσει το 70% του συνολικού ενήλικου πληθυσμού, ενώ, με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις , τις επόμενες εβδομάδες θα πρέπει να έχει συμφωνηθεί μία κοινή προσέγγιση για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού, σε πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Ε.Ε. για την προστασία των δεδομένων που μπορούν να στηρίξουν τη συνέχεια της περίθαλψης.

Εως το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, αναμένεται να έχουν ληφθεί αποφάσεις στις Βρυξέλλες και σε σχέση με τις χρονοθυρίδες (stots) των αεροδρομίων, ζήτημα που καίει αυτή τη στιγμή τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη για το καλοκαίρι του 2021. Πρόκειται για τον κανονισμό της Ε.Ε. που αφορά την κατανομή του χρόνου χρήσης στους ευρωπαικούς αερολιμένες, σύμφωνα με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιούν τουλάχιστον 80%  των stots σε μια περίοδο, για να μη χάνουν τα δικαιώματα των χρόνων χρήσης για τον επόμενο χρόνο.

Επιπλέον,όπως υποστηρίζεται από τις εταιρείες, τίθεται και ζήτημα  συμβατότητας με τα μέτρα που θα λάβουν οι χώρες εκτός Ε.Ε. ήδη το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και η Τουρκία έχουν αποφασίσει συνέχιση της αναστολής του μέτρου, ακολουθώντας τις προτάσεις της ΙΑΤΑ. Ο μη συγχρονισμός σε αυτό το θέμα μπορεί να οδηγήσει σε στρεβλώσεις, που υιοθετούν προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία. Σε σχετικό έγγραφό του προς τις Βρυξέλλες, μάλιστα, ο κλάδος τονίζει ακριβώς το γεγονός ότι τα δεδομένα μεταβάλλονται συνεχώς. «Όλες οι αεροπορικές στην Ε.Ε. λειτουργούν επί του παρόντος  με  υποτυπώδη προγράμματα, ανεξάρτητα από το άν πρόκειται για μεγαλύτερα η περιφερειακά αεροδρόμια. Παρά την κυκλοφορία των εμβολίων, η επιβατική κίνηση στην Ευρώπη προβλέπεται, σε αυτή τη φάση, ότι θα επιστρέψει μόλις στο 50%  των επιπέδων του 2019 προς το τέλος του 2021».

Το θέμα της αεροπρικής διασύνδεσης είναι κρίσιμο και για τη χώρα μας, ιδιαίτερα δε από τη στιγμή που 7 στους 10 ταξιδιώτεςαπό το εξωτερικό έρχοναι με αεροπλάνο. Στις δράσεις για το ενιαίο μέτωπο καταπολέμησης της νόσου COVID-19 η Κομισιόν λέει ότι θα πρέπει «να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες για τη στήριξη των συστημάτων υγείας και την αντιμετώπιση της κόπωσης λόγω της COVID-19  τους επόμενους μήνες, μεταξύ άλλων με την επιτάχυνση του εμβολιασμού   σνολικά και την παροχή βοήθειας στους εταίρους μας στα Δυτικά Βαλκάνια, στις νότιες και ανατολικές γειτονικές χώρες»,αγορές από τις οποίες η Ελλάδα δέχεται και τον βασικό όγκο  από τον οδικό της τουρισμό.

Άλλωστε, οι εγχώριοι τουριστικοί φορείς δεν κρύβουν και τον προβληματισμό τους για το καθεστώς που θα ισχύει για τρίτες χώρες, όπως είναι για παράδειγμα οι ΗΠΑ ή η Ρωσία, απ’ όπου η Ελλάδα αντλεί σημαντικές τουριστικές ροές...

 

 

THE DESCRIPTION OF 'WHO WE ARE' STARTS WITH OUR CLIENTS

ABSOLUT ELYX

AEGEAN

CHIVAS

CHRISTIES

CHRISTOFLE

COLLAGEN POWER

EKO

ISV

IWC

KAROYLIAS ABEE

MERCEDES BENZ

PERNORD RECARD

SUB-ZERO-WOLF

VOLVO

ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ