User login

The All-New Volvo XC90

CLICK FOR MORE

PUBLICATIONS

In 1979, Aristotle Onassis and his close partner Vassilis Lefakinis (Bill) decided to bring yachting charter to Greece; Bill was considered as one of the ‘top guns’ in maritime tourism globally. For the realization of this project, Aristotle and Bill invited many famous Americans and celebrities from around the world and yachted them in the Greek islands by using the yacht 'Christina' and other leading Greek and non-Greek owned yachts of the time. Personalities such as J. F. Kennedy, Bill Clinton, George Bush, Bo Derek and Hugh Hefner along with his ‘bunnies’ enjoyed the Greek islands. The goal had been achieved, as the media’s spotlight started falling onto our beautiful islands while the most recognized journalists around the world were making tributes for them.

yachting 1One year later, 'Yachting' magazine was founded, to satisfy the lifestyle needs of all those celebrities. The magazine’s context was dedicated to yachting chartering and to celebrities from all over the world, with special emphasis given to the beauty and the potential of the Greek seas and islands. ‘Yachting’ was the platform for many Greek star-journalists of the most popular TV channels and newspapers to start their career. Undoubtedly, the magazine holds a unique place in the Modern Greek-Press era.

yachting 2In 1995, the magazine’s reins changed hands and a new name, 'Sea and Yachting', was given to it. The success kept growing. With the sole aim of promoting Greece, the Editorial Team along with the former King Constantine made the first moves to bring the Olympic Games back to Greece. During that time, the Team never hid our deep love for sailing which was a relatively unknown sport in our country and, hence, the athletes had insufficient financial support. Through ‘Yachting’ pages and a series of actions, both offshore and racing sailing were promoted. The Team also stood by Nikos Kaklamanakis, the well-known Greek champion, supporting him actively.

In 2002, feeling its readers’ needs and holding on its self-evolving character, the magazine was renamed to 'Yachting Capital'. Shortly afterwards, yachting was adopted by the elite Greek businessmen and became their passion, lifestyle and the place of their business meetings. ‘Yachting Capital’ has since been established as the only magazine that businessmen carry from their office to their yacht and from there to their home. It is the media which provides on a monthly basis comprehensive information on the luxury lifestyle, the top-class galas and the expensive gadgets while, at the same time, gives a detailed presentation of the leading-edge mega yachts sailing the seas or being under construction in shipyards around the world.

Latest Issue
οκτωμβριος 2018

οκτωμβριος 2018

Ακίνητα και τουρισμός το κλειδί για την ανάπτυξη της Ελλάδας!

Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα στηρίζει ένα μεγάλο αν όχι το μεγαλύτερο μέρος της στον Τουρισμό. Είναι ένας τομέας που συνεχώς ανθίζει προσφέροντας στη χώρα μας παγκόσμια αναγνώριση, εργασία και οικονομική ανάπτυξη. Οικονομική ανάπτυξη όμως προσφέρει στη χώρα μας και ο τομέας των ακινήτων.

Ο τομέας των ακινήτων ήταν για πολλά χρόνια από τις κορυφαίες επαγγελματικές ενασχολήσεις στη χώρα μας που πολεμήθηκε αρκετά κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης και άρχισε πάλι να επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο τον τελευταίο χρόνο. Ο συνδυασμός, λοιπόν, των δυο παραπάνω δημιουργεί τεράστια οικονομικά οφέλη και επενδυτικές ευκαιρίες που αν η Ελλάδα τα εκμεταλλευτεί σωστά θα ξεπεράσει κάθε προσδοκώμενο.

Το 2018 είναι η χρόνια των ακινήτων και αυτό φαίνεται από τις τιμές των ακινήτων που αρχίζουν και ανεβαίνουν κατακόρυφα αλλά και από τις επενδύσεις που καταφθάνουν μαζικά στην χώρα μας και επικεντρώνονται στο real estate.

Όσον αφορά τον τουρισμό, η αυξητική εικόνα του τα τελευταία χρόνια είναι γεγονός και πλέον μιλάμε για νούμερα που ξεπερνάνε κατά πολύ τις προβλέψεις.

Αυτό όμως που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια ότι πάει απροσδόκητα καλά είναι ο συνδυασμός του τουρισμού και των ακινήτων. Βλέπουμε ότι μεγάλοι ξενοδοχειακοί, και όχι μόνο, όμιλοι, επενδύουν σε ακίνητα με σκοπό την πώληση ή την μίσθωση τους. Τα ακίνητα αυτά έχοντας ως brand μεγάλους ομίλους πωλούνται σε τιμές έως και 30% παραπάνω από εκείνα που δεν έχω ένα δυνατό brand να τα υποστηρίζει.

Οι επιχειρηματικές ιδέες δεν μένουν στάσιμες και συνεχώς ανανεώνονται, ανακυκλώνονται και φυσικά προσαρμόζονται με σκοπό την ενίσχυση και την ανάπτυξη της χώρας με ταχείς ρυθμούς.

VIEW ISSUE

PAST ISSUES

  • ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018
  • ΜΑΡΤΙΟΣ 2018
  • ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018
  • ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2017
  • οκτωμβριος 2017
  • ΣΕΠΤΕΜΒΡΟΣ 2017
  • ΙΟΥΝΙΟΣ 2017
  • αυγουστος 16
  • ιουλιος 16
  • MARCH 2016
  • FEBRUARY 2016
  • JANUARY 2016